Carregant Esdeveniments
TEMPORADA SINFÓNICA 25/26

TRAVESÍA APASIONADA – ADDA·SIMFÒNICA ALICANTE ROBERTA MAMELI, SOPRANO RUBEN JAIS, DIRECTOR INVITADO

23 DESEMBRE 2025 / 20:00h
Haydn, Cantata “Berenice che fai?” Haydn, Sinfonía núm. 49 “La Passione” Mozart, Sinfonía núm. 25 Mozart, Mottetto “Exultate, Jubilate”

T7.A5

VENDA D’ENTRADES INDIVIDUALS: A partir de l’1 d’agost de 2025


ROBERTA MAMELI. Soprano

Nascuda a Roma, Roberta Mameli es va formar en cant i violí al Conservatori Nicolini de Piacenza, completant després la seua formació amb mestres com Bernadette Manca di Nissa, Ugo Benelli i Claudio Desderi. Hui és una de les sopranos més sol·licitades del panorama barroc i clàssic per la seua veu cristal·lina, timbre poderós i versatilitat estilística.

Ha actuat als principals escenaris del món, com el Wiener Konzerthaus, Concertgebouw d’Amsterdam, Theater an der Wien, Staatsoper Unter den Linden i Pierre Boulez Saal de Berlín, Cité de la Musique de París, Teatre Colón de Buenos Aires, Shanghai Grand Theatre, Teatre alla Scala, Gran Teatre del Liceu, Teatre Regio de Torí i Teatre del Maggio Musicale Fiorentino.

Col·labora habitualment amb prestigiosos directors com Jordi Savall, Fabio Biondi, Ottavio Dantone, Leonardo García Alarcón, Ton Koopman, Marco Armiliato, i ha treballat també amb grans mestres ja desapareguts com Claudio Abbado, Alan Curtis i Christopher Hogwood. Entre els conjunts amb instruments d’època amb els quals col·labora es troben Akademie für Alte Musik Berlin, Europa Galante, Accademia Bizantina, Il Pomo d’Oro, I Barocchisti, Le Concert des Nations i Collegium 1704.

Destaquen les seues interpretacions de Monteverdi (L’incoronazione di Poppea, Il ritorno d’Ulisse in patria), Händel (Ariodante, Agrippina, Rodelinda), Purcell (Dido and Aeneas), Vivaldi (Catone in Utica, Orlando furioso, Teuzzone, Il Farnace, L’incoronazione di Dario) i Rameau (Les Indes Galantes), en festivals com Drottningholm, George Enescu o Potsdam Sanssouci.

En el repertori mozartià ha sigut Vitellia en La clemenza di Tito (Rennes, Angers, Nantes), Aminta en Il re pastore (Teatre La Fenice), i Arminda en La finta giardiniera (La Scala/Xangai).

La seua discografia inclou més de 30 gravacions per a segells com Glossa, Sony, Naïve i Alpha. Entre els seus treballs més destacats: Rinaldo 1731 de Händel, Artemisia de Cavalli, Il Diamante de Zelenka, Adamo ed Eva de Mysliveček, i l’àlbum premiat Anime Amanti, que va rebre el Diapason d’Or de l’Année 2017. També ha incursionat en projectes híbrids com Round M: Monteverdi incontra il Jazz.

Entre els seus projectes recents figuren actuacions com Vitellia a Tòquio, Teti a Viena, la Verge Maria en Gesù al Calvario de Zelenka (Praga, Dresden, Gdańsk) i el llançament internacional del seu nou àlbum The Ghosts of Hamlet.


RUBEN JAIS. Director convitat

Nascut a Milà, Ruben Jais va estudiar al Conservatori Giuseppe Verdi, on va obtindre els diplomes amb màximes qualificacions en Música Coral, Direcció de Cor, Composició Polifònica Vocal i Composició. Es va perfeccionar a més en Direcció d’Orquestra amb classes magistrals a l’estranger.

Des dels seus inicis, va desenvolupar una intensa activitat amb el Cor Simfònic de Milà Giuseppe Verdi, del qual va ser Mestre del Cor entre 1998 i 2007, col·laborant amb directors com Riccardo Chailly, Claudio Abbado, Luciano Berio i Christopher Hogwood. Posteriorment, va assumir càrrecs d’alta responsabilitat en la mateixa institució: va ser el seu Director Artístic i Executiu (2016-2019), i després Director General i Artístic fins a 2023. Actualment, és Superintendente i Director Artístic de la Fundació Arturo Toscanini de Parma.

Com a director, Ruben Jais aborda un ampli repertori que va des del Barroc fins a la música contemporània, amb especial atenció a la recuperació d’obres oblidades. Ha treballat amb institucions destacades com el Teatre alla Scala, Teatre Real de Madrid, Biennal de Venècia, Festival Enescu (Bucarest), Festival MITO, Teatre Comunale de Bolonya, Festival Gluck (Núremberg), Wigmore Hall (Londres), RTSI de Lugano, i altres orquestes i festivals a Europa i Amèrica Llatina.

Durant dues dècades va dirigir el Mailänder Kantorei, agrupació lligada a la comunitat alemanya de Milà, centrada en repertori alemany des del Barroc al Romanticisme. En 2008 va fundar laBarocca, conjunt instrumental i vocal especialitzat en música dels segles XVII i XVIII. Amb aquest grup ha aconseguit reconeixement internacional, amb actuacions a Wigmore Hall, Festival MITO, Teatre Gerolamo de Milà, i gires organitzades pel CIDIM. Des de 2014, laBarocca participa regularment en les celebracions litúrgiques del Duomo de Milà.

La seua discografia amb laBarocca inclou: Heroes in Love amb Sonia Prina (2017), The Solo Cantatas for Bass de Bach amb Christian Senn (2018), i Missa Omnium Sanctorum de Zelenka (2019), aquesta última galardonada amb diversos premis internacionals.

Próximos conciertos