T13
VENDA D’ENTRADES INDIVIDUALS: A partir de l’1 d’agost de 2025
SLOVAK PHILARMONIC
L’Orquestra Filharmònica Eslovaca va ser fundada en 1949. Dues personalitats de renom internacional, Václav Talich (1949-1952) i Ľudovít Rajter (1949-1976) van assistir al naixement de l’orquestra. Altres directors principals que han desempenyat un paper important en l’evolució musical de l’orquestra són Tibor Frešo, Ladislav Slovák, Libor Pešek, Vladimir Verbickij, Bystrík Režucha, Aldo Ceccato, Ondréj Lenárd, Jiri Bělohlávek, Vladimir Válek, Peter Feranec, Emmanuel Villaume i James Judd. En la temporada 2020/2021, Daniel Raiskin va assumir el càrrec de director titular.
L’orquestra ha realitzat nombroses gravacions per a ràdio, televisió i editorials musicals OPUS, Supraphon, Panton, Hungaroton, JVC Victor, RCA, Pacific Music, Naxos i Marco Polo. L’Orquestra Filharmònica Eslovaca actua regularment com a convidada als principals escenaris i festivals europeus, així com a Xipre, Turquia i Estats Units, i realitza gires al Japó, Corea del Sud, Oman i Emirats Àrabs Units.
En 2023, l’Orquestra Filharmònica Eslovaca va realitzar una gira pel Japó amb la pianista Olga Scheps i el violoncel·lista Tatsuki Sasanuma. A finals d’any, va realitzar una gira
per Corea del Sud amb el pianista Yekwon Sunwoo. En febrer de 2024, va actuar amb el pianista Lovre Marušić a Zagreb i Maribor.
En la temporada 2024/2025, l’orquestra, sota la direcció del seu director titular Daniel Raiskin, va realitzar diverses gravacions d’obres de Schmidt, Dohnányi i Hummel. Va actuar en el concert inaugural del Festival Špilberk i va tornar a aparèixer al festival suís Murten Classics. Entre les seues activitats internacionals destaquen els concerts a la Liederhalle de Stuttgart, la Philharmonie de Colònia i la Catedral de Sant Esteve de Viena. La Filharmònica Eslovaca també va actuar a ciutats eslovacs (Piešťany, Ružomberok, Nitra) i va concloure la temporada al festival de Český Krumlov amb el violinista de fama mundial Maxim Vengerov.
CORO AMICI MUSICAE
Fundat en 1989 a l’Escola Municipal de Música de Saragossa per Andrés Ibiricu, el Cor Simfònic Amici Musicae és el cor resident de l’Auditori de Saragossa, on ha desenvolupat una destacada trajectòria nacional i internacional. Compost per més de 90 coralistes, forma part d’una estructura coral que inclou també cors juvenil, infantil i iniciació, sumant més de 300 veus.
Al llarg de més de tres dècades, Amici Musicae ha interpretat les grans obres del repertori simfònic-coral, des del Barroc fins al segle XX, incloent-hi obres de Händel, Vivaldi, Haydn, Mozart, Beethoven, Brahms, Fauré, Stravinsky, Mahler i Orff. A més, ha participat en produccions operístiques com La Traviata, Carmen, La Bohème, Il Trovatore i La Flauta Màgica.
Ha col·laborat amb orquestes de prestigi com la Filharmònica d’Israel, la Simfònica d’Hamburg, l’Orquestra del Teatre Mariinsky de Sant Petersburg, l’Orquestra de RTVE i l’Orquestra de Cadaqués. Entre els directors amb els quals ha treballat es troben Sir Neville Marriner, Gianandrea Noseda, Zubin Mehta, Valery Gergiev, Marin Alsop i Miguel Ángel Gómez Martínez.
El cor ha actuat en escenaris de renom com l’Auditori Nacional de Madrid, el Palau de la Música de Barcelona, el Palau de la Música de València, la Basílica Santa Maria Maggiore i el Palau de la Música de Roma, l’Auditori Calouste Gulbenkian de Lisboa, la Catedral de Saint-Étienne i la Halle aux Grains de Toulouse, l’església Our Lady of Dolours de Chelsea a Londres i el Kostel sv. Simona a Judy de Praga.
Actualment, el Cor Simfònic està dirigit per Igor Tantos Sevillano; el Cor Juvenil, per Vanesa García Simón; i els Cors Infantil i Iniciació, per Isabel Solano Fernández. Vanesa García
també s’encarrega de la tècnica vocal. Els pianistes repetidors són Javier Montañés Rocha i Óscar Carreras Molina, qui col·labora a més com a arranjador.
Durant la pandèmia, Amici Musicae va mantindre la seua activitat mitjançant assajos i produccions virtuals, i actualment continua la seua labor artística amb renovat compromís, participant activament en la programació de l’Auditori de Saragossa i en diversos projectes culturals.
ALEXANDRA CONUCOVA. Violi
Alexandra Conunova és una violinista internacionalment aclamada, coneguda pel seu virtuosisme, un impressionant ventall de colors i una tècnica impecable. Guanyadora del Primer Premi al Concurs de Violí Joseph Joachim de Hannover, així com galardonada al Concurs Internacional Tchaikovsky a Moscou i al Concurs Internacional de Violí de Singapur, també va ser destinatària de la prestigiosa beca de la Fundació Borletti-Buitoni a Londres.
Alexandra Conunova ha tocat amb algunes de les principals orquestes internacionals del món, com són l’Orchestre de Paris, Mahler Chamber Orchestra, NDR Radiophilharmonie, Orchestre de la Suisse Romande, Orchestra della Svizzera Italiana, Orquestra del Teatre Mariinsky, l’Orquestra Nacional Russa, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, entre moltes altres. Ha treballat amb directors de renom entre els quals cal mencionar Andrew Manze, Lionel Bringuier, Teodor Currentzis, Gianandrea Noseda, Laurence Equilbey, Christian Zacharias i Mikhail Pletnev.
La temporada 2024/2025 va incloure el seu debut al Festival de Verbier, així com concerts amb la Filharmònica de Bolonya, Filharmònica d’Essen, BR Rundfunkorchester i la Filharmònica George Enescu. També es va presentar amb la Simfònica de Macau, la Filharmònica de Timișoara, i va donar una gira amb Christian Zacharias per diverses ciutats europees. Un dels moments més destacats va ser la seua interpretació del Triple Concert de Beethoven al Festival Dvořák de Praga acompanyada per Pablo Ferrández i Dmitry Shishkin, sota la batuta d’Ingo Metzmacher.
La gravació de les Sonates per a Violí de Prokofiev amb Michail Liftis, publicada a Aparté, va ser aclamada per la crítica, destacant-se per la seua seguretat tècnica i audàcia interpretativa. La seua gravació de Les Quatre Estacions de Vivaldi també va ser celebrada per la seua elegància i virtuosisme. Alexandra actualment toca un violí Giovanni Battista Guadagnini de 1785, ex “Ida Levin”.
MARKO MIMICA. Baix Baríton
El baix-baríton croat Marko Mimica és un dels solistes més destacats i sol·licitats de la seua generació. Graduat a l’Acadèmia de Música de Zagreb en 2011. Eixe mateix any, va participar en el prestigiós Young Singers Project del Festival de Salzburg, la qual cosa va marcar el començament de la seua carrera internacional. Posteriorment, Mimica va formar part de l’Ensemble de la Deutsche Oper Berlin entre els anys 2011 i 2016.
En la temporada 2024-25, Mimica debutarà a la Staatsoper de Berlín amb l’òpera Simon Boccanegra de Verdi, cantarà en l’estrena de la nova producció de Macbeth de Verdi a la Deutsche Oper Berlin que firma Marie-Eve Signeyrole, tornarà a l’ABAO Bilbao amb Tristan und Isolde i realitzarà recitals a Oviedo, La Corunya i Sevilla. En l’àmbit simfònic, cantarà a la Missa Solemnis de Beethoven al Kennedy Center de Washington dirigit pel mestre Noseda, l’Stabat Mater de Rossini a Tòquio amb la direcció de Michele Mariotti i realitzarà els Cantos y danzas de la muerte de Mussorgsky amb l’Orquestra Ciutat de Granada.
És habitual de teatres com l’Opéra National i el Théâtre des Champs-Élysées de París, Gran Teatre del Liceu de Barcelona, Teatre Real de Madrid, Covent Garden de Londres, Òpera Estatal de Viena, Palau de les Arts de València, Teatre Regio de Torí, Teatre dell’Opera di Roma, Òpera Nacional d’Amsterdam, el Teatre Comunale di Bologna, Teatre Massimo de Palermo, Òpera de Sydney, Teatre del Maggio Musicale de Florència, Òpera Real de Wallonie, Teatre Colón de Buenos Aires, Teatre San Carlo de Nàpols, Deutsche Oper Berlin, Òpera Real de Muscat, Teatre Regio de Parma, Semperoper de Dresden i Arena de Verona, entre altres. També ha participat als festivals de Pesaro, BBC Proms i Edimburg, on ha destacat per la seua versatilitat interpretativa.
Mimica ha treballat amb directors d’orquestra com Giannandrea Noseda, Donald Runnicles, Daniel Oren, Maurizio Benini, Michele Mariotti, Riccardo Frizza, Francesco Ivan Ciampa, Marco Armiliato i Roberto Abbado, entre altres. A més, ha col·laborat amb destacats directors d’escena com Robert Carsen, Claus Guth, Willy Decker, Christof Loy, David Alden, Calixto Bieito, Damiano Michieletto, Emma Dante i Pier Luigi Pizzi, entre altres.
En el camp de la música simfònica i de concert ha interpretat el Rèquiem de Verdi a la Berliner Philharmoniker. Ha cantat l’Stabat Mater de Rossini a l’Archiginnasio de Bolonya, el Kennedy Center de Washington, el Carnegie Hall de Nova York i Het Concertgebouw d’Amsterdam. Ha interpretat Oedipus Rex de Stravinsky a l’Auditori de la Rai de Torí, a Mòdena, Ferrara i el Teatre San Carlo de Nàpols.
DANIEL RAISKIN. Director
Daniel Raiskin és un dels directors d’orquestra més reconeguts de la seua generació, caracteritzat per la seua firma artística inconfusible i programes cuidadosament concebuts que exploren més enllà del repertori convencional. Fill d’un destacat musicòleg, va créixer a Sant Petersburg, on va assistir al renomat conservatori de la seua ciutat natal. Posteriorment, va continuar els seus estudis a Amsterdam i Friburg. Inicialment centrat en la viola, va ser inspirat a prendre la batuta després d’un encontre amb el distingit mestre Lev Savich. A més, va rebre formació de mestres com Mariss Jansons, Neeme Järvi, Milan Horvat, Woldemar Nelsson i Jorma Panula.
Des de la temporada 2020/2021, Raiskin és el Director Principal de l’Orquestra Filharmònica Eslovaca a Bratislava. Des d’agost de 2018, és Director Musical de l’Orquestra Simfònica de Winnipeg i, des de la temporada 2017/2018, Director Principal Invitat de l’Orquestra Filharmònica de Belgrad.
Raiskin ha sigut Director Principal de la Staatsorchester Rheinische Philharmonie a Koblenz (2005-2016) i de l’Orquestra Filharmònica Artur Rubinstein a Łódź (2008-2015), a
més de Director Principal Invitat de l’Orquestra Simfònica de Tenerife en la temporada 2017/2018.
És invitat regularment per orquestes com la Sinfonietta de Hong Kong, l’Orquestra Filharmònica de Nàpols, l’Orquestra Simfònica Nacional de Taiwan, la Tonkünstler-Orchester de Baixa Àustria, l’Orquestra Nacional de Bèlgica, l’Orquestra Nacional de Lió, l’Orquestra Simfònica de Tenerife, la Filharmònica d’Osaka, la Residentie Orkest, la Sinfonia Varsovia, la Filharmònica de Stuttgart, l’Orquestra de Cambra Sueca i la Filharmònica de Varsòvia. En l’àmbit operístic, ha dirigit produccions de Carmen, La nariz de Shostakovich i Don Giovanni de Mozart. Va participar al Festival Internacional de Música InClassica a Dubai en 2021 i 2022, i va dirigir l’Orquestra Filharmònica Eslovaca en una gira pel Japó en 2023.
Compromés amb la formació de joves músics, Raiskin col·labora regularment amb orquestes juvenils a Canadà, Estònia, Alemanya, Islàndia, Països Baixos i Sud-àfrica.
Ha treballat amb destacats solistes com Emanuel Ax, Rudolf Buchbinder, Renée Fleming, Nelson Freire, Lang Lang, Julian Rachlin, Anna Vinnitskaya i Alexei Volodin, entre altres. La seua discografia inclou gravacions de la Simfonia núm. 3 de Mahler i la Simfonia núm. 4 de Shostakovich amb el segell AVI, ambdues aclamades per la crítica. La seua gravació de concerts per a violoncel de Korngold, Bloch i Goldschmidt amb Julian Steckel va rebre un premi Echo Klassik en 2012. Altres projectes recents inclouen cicles simfònics de Louis Glass i de concerts i rapsòdies d’Aram Khachaturian amb el segell CPO, obres vocals-instrumentals de Lutosławski amb el segell Dux i una gravació d’Isaïe le Prophète i Psaumes d’Alexander Tansman amb el segell World Premiere Recordings.




