Programa:
Fernando SOR (1778-1839) Morceau de Concert Op. 54
Antonio VIVALDI (1678-1741)
Sonata en Si bemoll Major
Llarg
Allegro
Deixe anar II
Allegro II
L. SCHULZ (1813-1860)
Ronde Savoyard
INTERMEDI
Edward GRIEG (1843-1907)
Set Peces Líriques **
Dansa noruega
Triava
Vals
Melodia Popular
Cançó de bressol
Melodia noruega
Isaac ALBÉNIZ (1860-1909)
3 Capritxos
John WILLIAMS (1941)
Another estafe
From a bird 4
Continuum
From a bird 2
Matinada
Hello, Francis
Tr.: David Russell
** Tr.: Arne Brattland
Guanyador d’un GRAMMY en 2005 pel seu CD AIRE LLATÍ en la categoria de millor solista instrumental en música clàssica.
Doctor Honoris causa per la Universitat d’Arizona en Tucson en 2014.
El guitarrista clàssic David Russell és mundialment reconegut pel seu magnífic mestratge musical i la seua inspirada habilitat artística, havent guanyat els més alts elogis de crítica i públic. Com a reconeixement al seu gran talent i a la seua carrera internacional, en 1997 va ser nomenat Membre de la «Royal Academy of Music» de Londres.
Al maig de 2003 va ser nomenat «fill adoptiu» de Es Migjorn, el poble de Menorca on va passar la seua infància. Posteriorment, el poble va donar el seu nom a un carrer, «Avinguda David Russell».
A l’octubre de 2003 li va ser atorgada la «medalla d’honor» del Conservatori de les illes Balears.
Després de guanyar el premi grammy, en Nigrán, Galícia ,on residix en la acualidad, se li va imposar la medalla de plata del poble en una emocionant cerimònia.
Durant els seus anys d’estudi en la «Royal Academy of Music» de Londres, va guanyar el premi Julian Bream dos anys consecutius. Ha guanyat nombrosos concursos internacionals, entre els quals cal destacar el concurs de guitarra d’Alacant, el concurs José Ramírez de Santiago de Compostel·la, l’Andrés Segòvia de Palma, el Concurs de guitarra de Benicàssim, així com el premi Francisco Tárrega.
David Russell passa la major part de l’any de gira pel món, apareixent regularment en prestigioses sales d’importants ciutats, com ara Nova York, Londres, Tòquio, Los Angeles, Madrid, Toronto o Roma. El públic de tot el món es meravella de la seua genialitat musical i se sent inspirat per la seua captivadora presència en l’escenari. El seu amor per l’instrument ressona a través de la seua interpretació impol·luta i aparentment sense esforç. L’atenció al detall i el seu suggestiu frasege líric, suggerixen un enteniment innat del que cada compositor en particular va intentar aconseguir, aportant a cada obra un sentit d’aventura. Al maig de 2005 va rebre un homenatge del conservatori de música de Vigo, culminant en l’obertura del nou auditori, que ara porta el nom de «Auditori David Russell».
Des de 1995 David Russell té un contracte de gravació en exclusiva amb Telarc International, amb qui ha gravat setze CDs fins a la data, entre els quals es troba Aire Llatí, que va rebre un grammy en 2005. El New York Times va escriure sobre la seua actuació: «… El Sr. Russell va fer evident el seu mestratge, sense desviar-se mai d’una interpretació que col·loca els valors musicals per damunt de la mera exhibició. Va ser aparent per al públic al llarg del recital que el Sr. Russell posseïx un talent d’extraordinària dimensió.
Andrés Segòvia va escriure després d’escoltar-ho a Londres: «Les meues felicitacions per la teua musicalitat i la teua tècnica guitarrística».









