T11
VENDA D’ENTRADES INDIVIDUALS: A partir de l’1 d’agost de 2025
THE ENGLISH CONCERT
Fundada en 1973 pel clavecinista i director Trevor Pinnock, The English Concert sāha consolidat com una de les agrupacions mĆ©s influents en la interpretació historicista de la mĆŗsica barroca i clĆ ssica. Inspirat per la idea de reviure les obres amb els instruments i estils de la seua ĆØpoca, Pinnock va reunir un grup de mĆŗsics afins, donant lloc a un conjunt que rĆ pidament va guanyar reconeixement per les seues interpretacions fresques i perspicaces. El nom āThe English Concertā va ser suggerit per Jordi Savall, colĀ·lega i amic de Pinnock.
Sota la direcció de Pinnock, el conjunt va emprendre un ambiciós projecte discogrĆ fic, produint interpretacions celebrades dāobres com els Concerts de Brandenburg de Bach, el Messiah de HƤndel i Les Quatre Estacions de Vivaldi. Aquestes gravacions, aclamades per la seua vitalitat i enfocament erudit, van desempenyar un paper crucial en la popularització de la mĆŗsica barroca i en lāestabliment de The English Concert com a referent en la interpretació de mĆŗsica antiga. El conjunt va rebre dos premis Gramophone per les seues interpretacions dels Concerti Grossi de Corelli i la Missa Nelson de Haydn.
DesprĆ©s de lāeixida de Pinnock en 2003, el violinista Andrew Manze va assumir la direcció, aportant una nova perspectiva i ampliant el repertori del conjunt. Durant el seu mandat, The English Concert va realitzar una sĆØrie de gravacions destacades per al segell Harmonia Mundi.
En 2007, el clavecinista Harry Bicket va ser nomenat director artĆstic. Sota el seu lideratge, el conjunt ha ampliat el seu enfocament cap a lāòpera i lāoratori, amb un ĆØmfasi particular en les obres de HƤndel. Bicket ha dirigit interpretacions aclamades de nombroses òperes i oratoris del compositor, colĀ·laborant amb solistes de renom com Iestyn Davies, Lucy Crowe, Emily DāAngelo, Ian Bostridge, Sarah Connolly i Elizabeth Watts. Aquestes colĀ·laboracions han sigut registrades en gravacions per a segells com EMI, Harmonia Mundi i Linn Records, rebent elogis de la crĆtica especialitzada.
Actualment, The English Concert continua presentant-se als principals escenaris i festivals internacionals, consolidant la seua reputació com una de les principals agrupacions dedicades a la interpretació històricament informada de la música barroca i clà ssica.
KRISTIAN>BEZUIDENHOUT.
Kristian Bezuidenhout sāha consolidat com un dels mĆŗsics mĆ©s versĆ tils i apassionants de la seua generació, tant com a teclista (especialista en fortepiano, clave i piano modern) com en la seua creixent faceta com a director. Nascut a Sud-Ć frica, va iniciar els seus estudis a AustrĆ lia i els va completar a la Eastman School of Music (Rochester, NY). Actualment resideix a Londres. DesprĆ©s de la seua formació com a pianista modern amb Rebecca Penneys, es va especialitzar en instruments de teclat històrics, estudiant clave amb Arthur Haas, fortepiano amb Malcolm Bilson, i baix continu i prĆ ctica interpretativa amb Paul OāDette.
La seua projecció internacional va començar als 21 anys al guanyar el primer premi i el premi del públic al Concurs de Fortepiano de Bruges, un dels certà mens més prestigiosos del món per a aquest instrument.
Bezuidenhout actua amb regularitat com a solista amb els principals conjunts i orquestes del món, entre ells: Freiburger Barockorchester, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Gewandhaus de Leipzig, Camerata Salzburg, Les Arts Florissants, Orchestre des Champs Elysées, Concertgebouw Orchestra, Orchestra of the Age of Enlightenment, Orchestre Révolutionnaire et Romantique, i la Chicago Symphony Orchestra, entre molts altres. Ha treballat amb directors i solistes de renom com John Eliot Gardiner, Philippe Herreweghe, Frans Brüggen, Trevor Pinnock, Isabelle Faust, Rachel Podger, Anne Sofie von Otter i Mark Padmore.
ParalĀ·lelament a la seua carrera com a solista, la seua activitat com a director lāha portat a colĀ·laborar amb conjunts de referĆØncia en la mĆŗsica barroca, com The English Concert, Tafelmusik, Collegium Vocale Gent, Juilliard 415, Kammerakademie Potsdam i el Dunedin Consort, abordant repertori que va des de Purcell i HƤndel fins a les passions de Bach. Ćs actualment Principal Guest Director de The English Concert i de la Freiburger Barockorchester.
La seua discografia, premiada internacionalment i centrada en el segell Harmonia Mundi, supera els 30 discos, entre els quals destaquen: la integral de la mĆŗsica per a teclat de Mozart (Diapason dāOr de lāAnnĆ©e, Caecilia Prize, Jahrespreis der Deutschen Schallplattenkritik), Die schƶne Müllerin de Schubert amb Julian PrĆ©gardien, els concerts per a piano de Beethoven i la integral en curs dels concerts de Mozart amb la Freiburger Barockorchester (ECHO Klassik). TambĆ© ha gravat sonates de violĆ de Bach amb Isabelle Faust i Dichterliebe de Schumann amb Mark Padmore (Edison Award).
Va ser nominat Artista de lāAny per la revista Gramophone en 2013. En 2024 gravarĆ dos nous volums de concerts de Mozart.




