T1. A1
VENDA D’ENTRADES INDIVIDUALS: A partir de l’1 d’agost de 2025
XIMO CANO. Compositor
Naix a La Nucia (Alacant) al juny de 1963. Llicenciat en Ciències *Fisicas per la Universitat de València en l’especialitat d’Electricitat, Electrònica i Informàtica, cursa els estudis de tuba amb Jesús Juan Oriola i composició amb els mestres Ramón Ramos i Joan Enric *Canet en el Conservatori Superior de Música Óscar Esplá d’Alacant.
Ha escrit obres molt diverses, des de música tonal fins a música experimental. La seua producció per a banda és bàsicament tonal, encara que en obres com (De) *Construccions deriva cap a un llenguatge més avantguardista. Cal destacar ací obres com a Manual del *perfecte *inoportú, *Hores d’*estiu, *Petit *concert per a tuba i banda, *Viatges o *Colau.
Dins del vessant més experimental, preocupació per normalitzar els recursos de la música autòctona, juntament amb la seua formació científica, ho porten a conjugar el substrat folklòric amb un tractament matemàtic, sempre a la busca de sonoritats mediterrànies que, encara que resulten pròximes a l’oïdor, queden exemptes d’evidències.
Ha escrit obres per a intèrprets com *Xelo Giner, Luis *Muñiz, Madrid Cambra, *Quintet de *Metalls “Al *Vent”. Grup Instrumental de València, *ensemble “Castelló XXI*, o *Interval *Chamber. L’any 2004 va formar part del grup de compositors responsables de l’òpera 1714. *Món de *guerres, amb llibret d’Albert *Mestres i direcció musical de Josep Vicent.
L’any 2007 va ser un dels compositors seleccionats en el cicle de concerts monogràfics 4×4 de música de nova creació, celebrat Barcelona. La música d’este concert monogràfic està registrada en el CD Escala de *blaus. Tota la seua producció musical per a tuba ha sigut registrada per Vicent López i Adolfo García.
ADDA·SIMFÒNICA ALICANTE
4 nominacions al GRAMMY® i Latin GRAMMY® 2023 & 2024. Doblement Premiada per l’Acadèmia de la Música d’Espanya
Orquestra Simfònica estable de la “Fundació de la Comunitat Valenciana – ADDA”, és alhora l’orquestra resident de l’Auditori de la Diputació d’Alacant. Envoltada de la llum de la costa mediterrània, ADDA·SIMFÒNICA ALACANT s’ha convertit vertiginosament en una part important de la vida musical valenciana amb presència també en el Palau de les Arts Reina Sofia (ENSEMS 19/20/21/22/23) i espanyola, actuant en Festivals de tot el territori, debutant internacionalment en 2022 amb un aclamat doble concert a Berlín i als festivals Berlioz i Ljubljana.
La personalitat sonora d’ADDA·SIMFÒNICA ALACANT només s’entén com a reflex del seu fundador i director titular Josep Vicent, una orquestra d’autor que desperta emocions
i inspiració al públic en cadascun dels seus concerts.
L’orquestra manté una intensa activitat en la seua temporada estable, amb un cicle de música simfònica compartint programació amb les orquestres més importants, directors i solistes del món. Al costat del seu director titular Josep Vicent, esperen projectes destacats al Palau de la Música de Barcelona y junt a la Fura dels Baus en el Ljubljana Festival 2025, a més d’una apassionant gira pel Japó.
La seua capacitat d’innovació, dinamisme, versatilitat estilística i el talent dels seus músics, converteixen a l’ADDA·SIMFÒNICA ALACANT en una orquestra que traspassa les sales de concert, servint a la societat amb activitats pedagògic-escèniques, al costat de Títeres Etcétera entre altres, i concerts socials (en residències i hospitals de tot el territori). Amb el seu segell renovador en la interpretació de la música del nostre temps, així com amb l’espai digital immersiu dels seus Digital Albums, l’Orquestra ha desenvolupat una intensa producció discogràfica i audiovisual per als segells Warner Classics, Ària Classics, Parma Recordings, Discmedi, IMM Klassik… aconseguint el distingit Melòman d’Or en quatre ocasions i sent nominats per segon any consecutiu als GRAMMY i Latin GRAMMY 2023 & 2024 pels seus àlbums “Ritmo, The Chick Corea Symphony Tribute” i “Latin Rites”.
Després del seu pas, han deixat empremta directors i solistes de renom com Valery Gergiev, María João Pires, Javier Perianes, Paquito D’Rivera, las Hermanas Labèque, Joaquín Riquelme, Juan Pérez Floristán, Ginesa Ortega, Denis Kozhukhin, Ángeles Blancas, Ramón Vargas, Pacho Flores, Spanish Brass, Jurjen Hempel, Carles Magraner, Joaquín Achúcarro, Juan Manuel Cañizares, Marina Heredia i molts més.
Entre els projectes més importants liderats pel seu Director Titular, destaquen les produccions d’òpera i escèniques dissenyades conjuntament amb Emilio Sagi o Carlus Padrissa i la Fura dels Baus; (Amor Brujo, Carmen, La Bohème, La Creació, Carmina Burana, Pastoral for the Planet…) el Jazz Simfònic del “Chick Corea Symphony Tribute”, la integral audiovisual dels ballets de Stravinski o les estrenes mundials dels compositors Nicola Campogrande, Óscar Navarro, Jesse Passenier, Michael Nyman, Vicent Egea, Ximo Cano, David Mora, Per Egland i Jesús Mula.
Amb la seua imparable trajectòria artística, la crítica la defineix com “un instrument de primer rang mundial que contagia entusiasme, amb una energia i un so a l’abast de
molt poques orquestres”, ADDA·SIMFÒNICA ALACANT i el seu director titular Josep Vicent, s’han convertit en imprescindible marca cultural del seu territori.
MARTÍN GARCÍA GARCÍA. Piano
Martín García García (Gijón, 1996) és un dels pianistes espanyols més destacats de la seua generació, aclamat internacionalment per la seua expressivitat, tècnica depurada i profund compromís artístic. El seu talent ha brillat en prestigiosos escenaris d’Europa, Amèrica i Àsia, guanyant-se elogis de grans figures del piano com Arcadi Volodos, Joaquín Achúcarro o Dmitri Alexeev.
Guanyador del Concurs Internacional de Piano de Cleveland 2021 i tercer premi en el Concurs Chopin de Varsòvia del mateix any (on va rebre també el premi especial de l’Orquestra Filharmònica Nacional de Varsòvia), la seua carrera ha estat marcada per fites que consoliden la seua posició en el panorama pianístic internacional.
Format inicialment amb Natalia Mazoun i Ilyà Goldfarb des dels cinc anys, Martín va estudiar una dècada en l’Escola Superior de Música Reina Sofía sota la tutela de Galina Eguiazarova, obtenint el reconeixement d’Alumne Més Sobresalient. Posteriorment va cursar el seu màster en la Mannes School of Music de Nova York amb Jerome Rose. En els últims anys ha col·laborat amb orquestres com la Symphoniker Hamburg, l’Orquestra Nacional d’Espanya, la NHK Symphony Orchestra, la Filharmònica de Varsòvia o l’Orquestra Filharmònica de Tòquio, entre moltes altres, sota la direcció de figures com Mikhail Pletnev, Vasily Petrenko o Andrey Boreyko.
La temporada 2024/2025 marca un nou punt d’inflexió en la seua trajectòria: emprèn la seua sisena gira per Japó, amb més de 25,000 assistents, a més d’actuacions a Corea, Taiwan, Malàisia i Colòmbia. A Europa, actuarà a Alemanya, el Rheingau Festival o Colònia, amb orquestres com la Wiener Kammerorchester o l’Orquestra Simfònica de Tòquio.
La seua discografia inclou treballs molt valorats com “Chopin and His Master” (2022), “Even-Tide” (2024) i un nou àlbum previst per a 2025. Martín aborda cada concert amb
un sentit profund de missió, convençut del poder de la música com a vehicle transformador que transcendeix el virtuosisme per tocar l’ànima del públic.
JOSEP VICENT. Director Titular
Josep Vicent és un director d’orquestra amb una trajectòria internacional destacada, al capdavant d’algunes de les formacions més prestigioses d’Espanya i del món. El seu estil fresc i captivador, unit a un profund compromís artístic, l’ha portat a dirigir la London Symphony Orchestra, New World Symphony de Miami, Royal Liverpool Philharmonic, Rotterdam Philharmonic Orkest, Mariinsky Theatre Orchestra, Radio Metropol Orkest, Royal Philharmonic Orchestra, Residentie Orkest, Paris Chamber Orchestra, l’Orquestra Nacional d’Espanya, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya, així com les simfòniques nacionals de Bèlgica, Xile i Brasil, entre moltes altres.
Ha rebut múltiples guardons internacionals per les seues gravacions i ha estat nominat als GRAMMY® i Latin GRAMMY® en 2023 i 2024 per segon any consecutiu, gràcies als seus àlbums Ritmo i The Latin Rites amb ADDA·Simfònica.
Anteriorment, va ser Director Artístic del Slagwerkgroep Amsterdam/Xenakis Festival, Director Titular de l’Orquestra Simfònica de les Illes Balears i Director Musical de la Jeunesses Musicales World Orchestra durant 15 anys, amb la qual va realitzar extenses gires en quatre continents.
Des de 2015, és Director Artístic i Titular d’ADDA·Simfònica d’Alacant, amb la qual ha realitzat gires a Alemanya, Espanya (incloent-hi la sèrie Ibermúsica a Madrid i Barcelona), França (amb exitosos debuts i retorns al Festival Berlioz) i Eslovènia (amb actuacions repetides al Festival de Ljubljana). Al novembre de 2025, l’orquestra emprendrà una ambiciosa gira per Japó, amb diverses presentacions al prestigiós Suntory Hall de Tòquio i a Osaka.
En temporades recents, ha debutat amb la Filharmònica de Buenos Aires, WDR, Orchestre National de Lille i la Arthur Rubinstein Philharmonic. La temporada 2024/25 marcarà el seu retorn amb l’Argovia Philharmonic Orchestra a Suïssa, l’Orquestra de València, l’Orquestra Simfònica de Milà, i el seu esperat debut amb la Filharmònica Eslovaca, l’Oulu Symphony Orchestra a Finlàndia i la Arturo Toscanini Philharmonic a Itàlia, entre altres.
Des de 2014, és Director Musical de La Fura dels Baus, amb qui ha desenvolupat projectes operístics i teatrals innovadors. Ha dirigit en prestigiosos teatres i festivals d’arreu del món, incloent-hi l’Òpera de Rouen, el Teatro Colón, el Teatro Real, el Gran Teatre del Liceu, l’Òpera de La Monnaie, l’Òpera de Leipzig, el Teatre Mariinsky, el Teatro de la Maestranza i el Teatro Arriaga.
Al llarg de la seua carrera, ha estat distingit amb el Premi Nacional de Joventuts Musicals, el Premi de les Arts “Ciutat de València”, el Premi Òscar Esplà i ha estat nomenat Ambaixador de la Fundació Cultura de Pau. La seua extensa discografia està disponible a Deutsche Grammophon, Aria i Warner Classics, segell amb el qual col·labora actualment.




